April 03, 2014

LIVINGROOM - DETAILS AND CLOSEUPS

Det har vært så gøy å vise frem stuen min i Kamille. Kanskje ville du ha sett litt nærmere på bildene?
Hehe, jeg er vel ikke vond å be. Her kommer et lite bildedryss med mer detaljer og info:


Jeg har soverom og stue i ett, noe som fungerer helt utmerket når man bor i en liten leilighet. Min dagseng / sofa / seng er en 140 rammemadrass fra Skeidar. For å gjøre den lunere har jeg laget en sengegavl trukket med ullstoff. Beina i stål er malt i en matchende farge og mine elskede vintage settbord i teak ( bruktfunn)  gjør nytten som både stuebord og nattbord. For å dele inn "sove delen" av stuen har jeg "market av området" med et stort gulvteppe i ull. Min kjære, kjære Inbetween chair, er designet av danske &Tradition.


Overmadrassen har for anledningen fått et vakkert vintage dynetrekk plukket opp i en gjenbruksbutikk. Det geometriske teppet er i fra Ferm Living, mitt kjære telefonrør fått på fjordårets Bloggbliss og boka er Norwegian Icons. Full av vakker, norsk, vintage interiør- og møbeldesign.


Jeg elsker å lage ting selv. Trykkene på veggen er kunst av undertegnende og putene er og selvlaget. DIY, fremgagsmåte kan du lese om her: mint/grå fargede ullputen og den "halv mane" puten. Den hvit/svarte- geomertiske puten har jeg vært så heldig å vinne av Snedig Snelle.


I vinduet henger en "pimpet" blomsterpotte i hjemmelaget macramé. Planter opp i høyden er ikke feil.


I vinduskarmen min elskede VP lampe i sort
Friske blomster i vaser fra Kheler og boksen med det rare i. En liten skatt, Frame fra By Lassen.  


Fargene gult og mint er med meg i år, De gjør meg så glad! Her gjenspeilt i Kaleido-fatene fra Hay og den skjønne lille te-koppen fra Palais des Thès.



Boblen Mini i metal fra Magnor Glasverk er en annen vårlig favoritt på bordet omdagen.


Kunstbøker, søte karameller og te i vintage porcelen,"Sissel" kopp fra Figgjo.  

Photo: Ann-Beate Sandy

Og helt til slutt et lite selvportrett med kvinnen bak det hele.
Det var et hjørne av stuen min det. Håper bildene falt i smak.

Fin torsdag til deg!

Some more pictures from my little livingroom/bedroom in one. I love colors and mint/yellow is my favourites for the moment. I love the combination of cool vintage furniture mixed with modern design. Thrifted items and offcourse DIY. Like the headboard, the flowerpot, macrame`, the pillows and the art ont the wall. Follow the links under the Pictures to find out more.

3 comments:

  1. Dette er detaljer fra som får enhver til å smile :)

    ReplyDelete
  2. Love it! <3
    Mint og gul! :-)

    ReplyDelete
  3. Du har det så fint, og jeg kan kjenne deg igjen i alle detaljene! Love it!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!
Takk for alle kommentarer, gode ord og hilsner, blogging gir meg overskudd og glede i hverdagen. Om det er noe du lurer på så send meg gjerne en mail eller still spørsmål her i kommentarfeltet. Da vil jeg svare deg her ;)